Telfort beltegoed opwaarderen

Over Telfort

Hier vind je allerlei informatie over de producten en diensten die Telfort aanbiedt. Denk dan bijvoorbeeld aan de verschillende bundels die je bij Telfort kunt krijgen. Daarnaast vind je op deze pagina instructies waarmee je de belangrijkste prepaid-functies kunt gebruiken. Als je stap voor stap onze instructies volgt, heb je zo je tegoed opgewaardeerd of saldo gecheckt.

Telfort is een oude vertrouwde telecomprovider die met een no-nonsens instelling voordelig mobiel bellen, sms’en en internetten mogelijk maakt. Geen toeters en bellen die je niet nodig hebt, geen stiekeme kleine lettertjes. Telfort zegt waar het op staat, en heeft zich in de afgelopen twintig jaar als een betrouwbaar Nederlands merk weten te bewijzen. Ook prepaid blijft een belangrijk product voor Telfort: je bent al in het bezit van een gloednieuwe prepaid SIM-kaart vanaf €5 met wel €10 starttegoed.

Je beltegoed opwaarderen is bij Telfort lekker makkelijk. Je kunt dat online via Mijn Telfort of per sms regelen. Ook kun je aangeven dat je wil dat je tegoed automatisch opgewaardeerd wordt als het bijna op is. Ten slotte kun je ook gewoon een opwaardeerbon halen. Dat kan onder andere in de Telfort-winkel, en in supermarkten en tankstations door heel Nederland.

Telfort beltegoed opwaarderen: bundels

Om te bellen, sms’en en internetten op je prepaid telefoon moet je natuurlijk wel beltegoed hebben, maar om nóg meer voordeel te vangen gebruik je maandbundels. Als je regelmatig belt kan een belbundel handig zijn. Je hebt al 75 minuten voor een maand voor €5, en je kunt tot 500 minuten in een bundel aanschaffen. Mochten veel vrienden of familieleden ook Telfort als provider hebben, dan koop je voor €5 een maand Telfort Onderling, waarmee je 250 minuten naar andere mobiele Telfort-nummers kunt bellen. Belbundels regel je via de Mijn Telfort-website of -app.

Ben je meer iemand die vaak sms’jes stuurt, dan is een sms-bundel misschien wel iets voor jou. Voor €3 krijg je 100 sms’jes voor een maand, voor €8 krijg je er 1000. Zo kun je tekstberichtjes sturen tot je erbij neervalt. Houd je toch meer van WhatsApp? Ook internetbundels kun je voor een maand aanschaffen. Die vind je in alle soorten en maten: vanaf €2,50 voor 50 MB tot €14 voor 1000 MB. Met zo’n bundel kun je zo voordelig mogelijk online met 4G op jouw telefoon. Je kunt de bundels aan- en uitzetten in de Mijn Telfort-app of -website.

Moet je veel bellen of sms’en naar (of in) het buitenland? Sinds kort hoef je dan geen aparte buitenlandbundel meer te kopen. In heel Europa gelden namelijk dezelfde bundels die je in Nederland hebt aangeschaft. Die bundel van 1000 MB of 250 minuten gaat niet zomaar verloren – je neemt hem gewoon mee naar het buitenland. Mocht je buiten de EU op vakantie gaan, dan wordt je aangeraden om zoveel mogelijk gebruik te maken van WiFi. Daarnaast kun je voor €10 10 MB aan mobiel internet aanschaffen.

Telfort beltegoed opwaarderen: het gebruik

Mocht je geen bundels bestellen, dan gaan jouw belminuten, sms’jes en MB’s van je gewone beltegoed af. Normaal gesproken kost een telefoongesprek 36 cent per minuut en een sms’je 8 cent per stuk. Internet kun je niet van je beltegoed gebruiken, maar alleen in een bundel. Voor meer informatie over bundels kun je hierboven kijken. Verder biedt Telfort je nog een keuze: er zijn twee tariefplannen. Dat zijn Prepaid Standaard, het plan waar je automatisch bij ingeschreven wordt, en Prepaid 15. Vooral voor mensen die veel bellen is Prepaid 15 misschien een goede keuze. In plaats van 36 cent per minuut kost een telefoongesprek dan namelijk 15 cent per minuut. Mocht je veel sms’en, dan is het tariefplan minder handig – sms’jes gaan van 8 cent naar 15 cent per stuk. Wil je van tariefplan wisselen, bel dan even naar de Telfort-klantenservice.

Hoewel bundels bij Telfort maar 31 dagen geldig zijn, is beltegoed in principe voor altijd geldig. De enige voorwaarde is dat je minstens één keer in de zes maanden opwaardeert, belt of sms’t. Als je dat niet doet, dan kan je telefoon “bevroren” worden tot je een opwaardering hebt gedaan. 3 maanden daarna wordt je prepaid telefoonnummer volledig opgeheven. Het is dus wel belangrijk dat je regelmatig blijft opwaarderen en gebruiken, maar je beltegoed verdwijnt niet zomaar ineens.

Opwaarderen met een Telfort bestelcode

Als je een bestelcode op een supermarktbonnetje hebt staan, of gekregen hebt bij een online bestelling, kun je het beste meteen opwaarderen – de code blijft wel een heel jaar geldig. Dit moet je doen om je beltegoed op te waarderen:

  • Bel eerst naar 1244, het gratis servicenummer van Telfort
  • Volg de instructies
  • Voer de code die je gekregen hebt in
  • Je nieuwe beltegoed is nu direct toegevoegd

Telfort beltegoed opvragen

Het kan gebeuren dat je even vergeet hoeveel beltegoed er op je Telfort prepaid-kaartje staat. Daarom is het altijd makkelijk (en gratis!) om te checken hoeveel geld er op je mobiel staat met behulp van een paar simpele trucjes:

  • Je kunt je saldo checken op de Mijn Telfort-app of -website
  • Je kunt naar 1244, het gratis Telfort-servicenummer, bellen
  • Je kunt BELSTATUS naar 1266 sms’en
  • Je kunt op je telefoon *101# intoetsen.

Mocht je je saldo willen lezen, dan kun je het beste *101# “bellen”. Hoor je liever iemands stem je saldo aan je voorlezen? Dan is bellen naar het servicenummer de beste oplossing.

Telfort beltegoed: in het buitenland opwaarderen

Het kan zijn dat je in het buitenland op vakantie of zakenreis geen beltegoed meer over hebt. Gelukkig kun je ook in het buitenland op verschillende manieren je tegoed opwaarderen. Als je een bon met opwaardeercode hebt, werkt dat als volgt:

  • Bel eerst naar *123*1244#, een omweggetje naar het gratis Telfort-servicenummer
  • Volg de instructies die aan je verteld worden
  • Voer de opwaardeercode in
  • Je nieuwe beltegoed is nu direct te gebruiken

Telfort beltegoed opwaarderen: de klantenservice

Mocht je er toch niet uitkomen bij het uitzoeken van je prepaid-kaartje? Of heb je bepaalde vragen over het gebruik van telefoon, sms en internet op je prepaid-mobiel? Dan is het fijn om te weten dat je terecht kunt bij de professionele klantenservice van Telfort.

Allereerst kun je natuurlijk proberen het antwoord op je vraag bij de veelgestelde vragen te vinden. Die vind je op telfort.nl. Daarnaast is er op diezelfde site ook een forum, waar je vragen kunt posten die door andere klanten of medewerkers van Telfort beantwoord kunnen worden. Daarnaast kun je ook mailen of Facebook-berichten sturen. Mocht je liever direct met iemand spreken, dan kun je bellen met de klantenservice op 0900 9596. Heeft je vraag te maken met het aanschaffen van je prepaid kaartje, dan bel je beter met het gratis salesnummer 0800 1707. Ten slotte kun je ook naar een Telfort-winkel gaan als je je vraag in persoon wilt stellen.

Hoe in te wisselen?